سوسیس رژیمی

سوسیس یک غذای محبوب در سراسر جهان است. بااین‌حال، سوسیس‌های موجود در بازار می‌توانند حاوی مقادیر زیادی چربی، سدیم و کالری باشند که برای افرادی که می‌خواهند یک رژیم غذایی سالم داشته باشند، مناسب نیستند. برای حل این مشکل، سوسیس‌ رژیمی به عنوان یک جایگزین سالم‌تر ظهور کرده اند که چربی، کالری و نمک کم‌تر و ارزش غذایی بالاتری را ارائه می‌دهند.

سوسیس رژیمی

طرز تهیه سوسیس رژیمی

طرز تهیه سوسیس خانگی رژیمی، به این شکل است که اول شما به هر مقداری که مد نظر دارید گوشت کم چرب تهیه می‌کنید. سینه مرغ یا مرغ بدون پوست، فیله مینیون یا فیله گوشت گاو از جمله گوشت‎های کم چرب هستند. همچینی نیاز به ۱ عدد سفیده تخم مرغ، ۱/۲ پیمانه خرده نان سبوس دار، ۱ قاشق غذاخوری سبزیجات خرد شده، مانند پیاز، فلفل دلمه ای یا قارچ و ۱ قاشق چایخوری ادویه جات، مانند نمک، فلفل سیاه و پودر سیر می‌باشد.

در مرحله بعد گوشت را به خوبی بشویید و چربی‌های اضافی آن را جدا کنید. سپس گوشت چرخ کنید تا به شکل خمیری در بیاید. سپس آن را با سفیده تخم مرغ، خرده نان، سبزیجات و ادویه‌جات مخلوط کنید. این مخلوط گوشت را دوباره در چرخ گوشت یا غذاساز چرخ کنید تا یکدست شود. در آخرین مرحله ترکیبات را در پوسته سوسیس قرار دهید.

می‌توان با سوسیس بندری رژیمی درست کرد که یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است. فقط باید توجه داشت که در طرز تهیه سوسیس بندری رژیمی باید مقدار سیر نسبت به دیگر انواع سوسیس بیشتر باشد.

 انواع خوراک سوسیس رژیمی

سوسیس‌های رژیمی را می‌توان به روش‌های مختلف مانند کباب کردن، گریل یا سرخ کردن پخت. از جمله غذاهای رژیمی دیگر که می‌توان با سوسیس درست کرد، سالاد سوسیس است. سالاد سوسیس را می‌توان با سوسیس گریل شده، انواع سبزیجات دلخواه مانند کاهو، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای و پیازچه درست کرد. همچنین می‌توان با سرکه بالزامیک، روغن زیتون و عسل یک سس خوشمزه درست کرد که طعم سالاد را به شکل شگفت انگیزی بهبود می‌بخشد.

یکی دیگر از غذاهای ساده و بسیار مقوی که می‌توان با این نوع سوسیس درست کرد، سوسیس تخم مرغ رژیمی است. این وعده غذایی هم برای صبحانه و هم برای دیگر زمان‌ها مناسب است. سوسیس‌های رژیمی سوسیس‌هایی هستند که به طور خاص برای تغذیه ای سالم‌تر و ادغام مواد مغذی‌تر به وجود آمده‌اند.

سوسیس کالباس رژیمی

مزیت غذا رژیمی با سوسیس

غذای رژیمی با سوسیس‌های رژیمی یک گزینه سالم برای کسانی است که می‌خواهند از طعم سوسیس لذت ببرند بدون اینکه به سلامت خود آسیب برسانند. یک مزیت تهیه سوسیس رژیمی در خانه این است که کنترل کاملی بر مواد تشکیل دهنده دارید. مواد نگهدارنده مصنوعی، افزودنی‌ها یا نمک اضافی که در سوسیس‌های تجاری رایج هستند و می‌توانند به سلامتی شما آسیب جدی برسانند، در این نوع سوسیس استفاده نخواهند شد.

علاوه بر کم چرب بودن، سوسیس‌های رژیمی را می‌توان برای متعادل کردن نسبت‌های مواد مغذی استفاده کرد. به عنوان مثال، افرادی که به دنبال پروتئین بالاتر هستند و ضرر کمتر هستند از این ماده غذایی می‌تواند به خوبی استفاده کنند.

سوسیس کالباس رژیمی می‌توانند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و سایر بیماری‌های مرتبط با سلامتی کمک کنند.

سوسیس تخم مرغ رژیمی

نتیجه گیری

در نتیجه، با تهیه سوسیس رژیمی خانگی درست شده از گوشت کم چرب می‌توانید استفاده از مواد نگهدارنده و افزودنی‌ها و روش‌های پخت ناسالم را به حداقل برسانید. این نوع سوسیس بسیار انعطاف پذیر است و انواع مختلفی از غذاها را می‌توان با آن درست کرد. از جمله این غذاها سالاد سوسیس و سوسیس تخم مرغ رژیمی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *